Volkswagen – Un scandal pentru ipocritul din tine

volksvagen-un-scandal-pentru-ipocritul-din-tine

Știți, românii au niște fixuri din care îi scoți cu greu, poate niciodată. Unul din ele e ăla cu mașina nemțească. Dacă nu e nemțească, e degeaba. Ce dacă alea japoneze sunt mai fiabile, alea italienești mai frumoase și alea franțuzești mai ieftine? Sunt nașpa. Punct. Doar fraierii le cumpără, și românii nu sunt fraieri.

Cam asta e mentalitatea. Da, există extravaganți care pot gândi și nenemțește dar sunt nereprezentativi. Uitați-vă pe stradă și o să-mi dați dreptate. Și ce mașină mai populară să fie pe lumea asta decât mașina populară? Adică Volkswagen pentru neinițiați.

Aș putea spune că Volkswagen-ul la noi a ajuns un indicator al nivelului de trai, un fel de „spune-mi ce Volkswagen ai, ca să-ți spun cine ești”. Tânăr student? Golf. Tânăr student cu bani de la papa’? Golf GTI. Mămică activă? Polo. Instalator? Golf Break. Proaspăt îmbogățit sau antreprenor de modă veche? Passat. Polițist în anii 90? Vento alb. Ați prins ideea.

Ei bine, luna trecută a izbucnit scandalul mărcii etalon care a împărțit lumea în două. Iubitorii de VW care susțin că îi doare undeva de scandalul cu pricina că ei oricum iubesc marca indiferent de situație și, pe cealaltă parte, cei care fac acum pe glumeții superiori și pun poze cu vulcani pe Facebook.

N-o să despic firul în paișpe, oricum nu știm toate dedesubturile scandalului. Că toți păcălesc testele, că e manevra americanilor, că refugiații, că e pentru binele cumpărătorului. Păreri, bârfe, opinii. Un singur lucru e cert pentru mine. Dacă iubești marca nu le căuta scuze și nu te preface că nu s-a întâmplat nimic. Ești in denial cum se zice și nu dă bine la CV. Pe parte cealaltă, dacă arăți cu degetul acuzator către VW o să te întreb câte ceva. Când ți-ai ales o mașină pe baza noxelor? Mă interesează cât costă, în cât prinde suta, cât consumă, ce culoare și dotări are, cum mă simt în ea. Contează și astea, dar dacă noxele nu sunt în regulă, nu o iau.

Dar pentru dumneavoastră domnule Burcescu, care nu vă numărați în niciuna din taberele menționate anterior, ce apreciați la o mașină? N-o să vă zic ce contează pentru mine, ci ce nu mă interesează deloc. Astfel, nu dau doi bani pe câte airbaguri are câ n-am de gând s-o dau de pereți, nu-mi trebuie portbagaj cât Loganul că nu car porcul netranșat cu mașina în concediu, și nu mă interesează cât poluează atâta vreme cât pot circula nestingherite basculante în spatele cărora ai nevoie de vedere ageră și plămâni puternici.

Da știu, fii tu schimbarea pe care o vrei în lume. O să-mi iau mașină electrică atunci când n-o să mai coste cât casa la propriu. Aș fi penibil dacă i-aș recomanda guvernului să se gândească la sănătatea noastră și să subvenționeze achiziționarea de mașini electrice. Conducătorii noștri n-au timp de nimicuri d-astea.

În concluzie, ai VW? Nu zice nimeni să bagi capul în țărână dar ai putea să cobori puțin nivelul nasului. N-ai VW? Atunci nu mai fi ipocrit și lasă-ne cu vulcanii.

Ia să vedem, cine aruncă primul cu piatra.

Dacă v-a mișcat, mișcați și voi
Un comentariu Adaugă-l pe al tău
  1. pai, n-am sa arunc, nu ca n-as fi ipocrit cand contextul o cere. Am un golf si nu-s student :)) si tocmai ce am aflat ca face parte din lotul "cracuit". N-am ales-o dupa noxe ci dupa cost exploatare per kilometru si rata scazuta de depreciere. singurul lucru care ma deranjeaza, sau mai bine zis ma va deraja daca din euro 5 o va incadra euro 4 si atunci deprecierea va fi mai mare. Pentru moment astept sa vad ce plan vor adopta cei de la vw.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.